18 лютого 2020 року
XXI ст. – століття новітніх технологій, що постійно розвиваються. Бібліотекарі почали знайомитися з новітніми технологіями і впроваджувати їх у діяльність бібліотек ще з початку 2000-х років завдяки проектам Посольства США в Україні ("Інтернет для читачів публічних бібліотек (LEAP)", створення інформаційних центрів "Вікно в Америку"), МФ "Відродження" ("Створення регіональних інформаційних порталів"), а згодом – програми "Бібліоміст", яка впроваджувалася в Україні з 1998 по 2014 рр. Радою міжнародних наукових досліджень і обмінів (IREX).
З технологіями Веб 2.0 учасники тренінгу, що відбувався у Волинському РТЦ, були вже знайомі, оскільки активно їх використовували останні десять років – створили і вели блоги, спілкувалися на сторінках бібліотек і власних в соціальних мережах, були учасниками різних професійних груп, організовували власні групи і енергійно обмінювалися інформацією. Тому разом з Павлом Куриляком нагадали про особливості технологій Веб 2.0, які дозволяють користувачам спільно діяти, зокрема: обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто злагоджено взаємодіяти. Тому технології Веб 2.0. ще називають соціальними сервісами Інтернету. Якщо сервіс Веб 1.0 орієнтувався на розвиток технологій комп'ютерної взаємодії (сайт-користувач), то Веб 2.0 – на взаємодії користувачів. До основних принципів Веб 2.0, як зауважив тренер, можна віднести невід’ємне право користувачів самостійно створювати контент, маніпулювати ним та управляти зв’язками між своїми та чужими матеріалами. Отже, Веб 2.0 – це скоординована активність окремих користувачів по формуванню та наповненню мережі контентом.
З технологіями Веб 2.0 учасники тренінгу, що відбувався у Волинському РТЦ, були вже знайомі, оскільки активно їх використовували останні десять років – створили і вели блоги, спілкувалися на сторінках бібліотек і власних в соціальних мережах, були учасниками різних професійних груп, організовували власні групи і енергійно обмінювалися інформацією. Тому разом з Павлом Куриляком нагадали про особливості технологій Веб 2.0, які дозволяють користувачам спільно діяти, зокрема: обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто злагоджено взаємодіяти. Тому технології Веб 2.0. ще називають соціальними сервісами Інтернету. Якщо сервіс Веб 1.0 орієнтувався на розвиток технологій комп'ютерної взаємодії (сайт-користувач), то Веб 2.0 – на взаємодії користувачів. До основних принципів Веб 2.0, як зауважив тренер, можна віднести невід’ємне право користувачів самостійно створювати контент, маніпулювати ним та управляти зв’язками між своїми та чужими матеріалами. Отже, Веб 2.0 – це скоординована активність окремих користувачів по формуванню та наповненню мережі контентом.
Веб 3.0 – вищий рівень Вебу, коли користувачі сайту є його
власниками і самі наповнюють його інформацією згідно з власними
правилами. Про це розповідав присутнім Павло Куриляк – працівник відділу автоматизації і комп’ютерних бібліотечних технологій.
0 коментарі:
Дописати коментар